loading...

دوربین مداربسته / تجهیزات حفاظت تصویری / صنعت امنیت

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

بازدید : 197
شنبه 8 آذر 1399 زمان : 11:13

تا به حال در باره سئو تکنیکال چیز های زیادی شنیده اید اما این بخش از سئو دقیقا درباره چه موضوعی صحبت می‌کند. در این مقاله ما درباره موضوعاتی که دقیقا درباره سئو تکنیکال بحث می کند صحبت می‌کنیم. مقاله حاضر از وبسایت معتبر MOZ ترجمه شده است امیدورایم برای شما مفید باشد.

برای مشاوره رایگان بهبود سایت خود در نتایج گوگل با دپارتمان سئو و بهینه سازی سایت نوین مارکتینگ تماس بگیرید.

به یکی از اساسی ترین موضوعات سئو رسیدیم: سئو تکنیکال . Rand Fishkin می‌خواهد موضوعات فنی ضروری را از قابل خزش بودن تا ساختار لینک داخلی و ساب فولدرها را پوشش دهد.

سلام به طرفداران Moz. به مجموعه ویژه راهنمای یک ساعته برای سئو تکنیکال خوش آمدید. این قسمت، بخش پنجم و درباره سئو تکنیکال است. اگر بخواهم کاملا صادق باشم، سئو تکنیکال مانند بقیه موضوعاتی که در راهنمای یک ساعته به آنها پرداخیتم، بسیار گسترده و عمیق است.

قطعا راهی وجود ندارد برای آن که در ۱۰ دقیقه پیش رو، من بتوانم هرآنچه شما باید درباره سئو تکنیکال بدانید را آموزش دهم، اما می‌توانم بسیاری از موضوعات اساسی، بنیادی، مهم و بزرگ را پوشش دهم. پس امروز می‌خواهیم به این موارد بپردازیم. شما با مقاله امروز حداقل می فهمید باید به چه فکر کنید و بعد می توانید بیشتر در وبسایت ماز و دیگر وبسایت های عالی در زمینه آموزش سئو تکنیکال به جستجو پرداخته و اطلاعات بیشتری به دست آورید.

۱.تمامی صفحات وبسایت منحصر به فرد و ارزشمند هستند

اول از هر چیز، باید بدانید که تمامی صفحات وبسایت باید دو ویژگی داشته باشند. منحصر به فرد، یعنی متفاوت از تمامی صفحات دیگری که روی وبسایت قرار دارند و دارای ارزش منحصر به فرد، یعنی هر صفحه اطلاعات ارزشمندی ارائه می‌دهد که کاربر یا جستجوگر به دنبال این اطلاعات بوده و لایق آن است.

گاهی اوقات میزان منحصر به فرد بودن یک صفحه کافی نیست و شما باید کارهای هوشمندانه‌ای در این راستا انجام دهید.

برای مثال، فرض کنیم شما صفحه‌ای درباره X، Y و Z دارید و بعد صفحه دیگری دارید که ترکیبی از X و Y است و صفحه دیگری هم دارید که کپی دیگری از XY ولی ورژن کمی متفاوت آن است. صفحه دیگری هم در وبسایت شما وجود دارد که درباره YZ است. یک صفحه دیگر هم دارید که تقریبا هیچ چیزی درون آن نیست و هیچکس هم از طریق هیچ موتور جستجویی به آن نمی‌رسد ولی با دلایل عجیبی می‌خواهید آن را داشته باشید.

وقتی چنین صفحاتی دارید و می دانید با اصل یکتا و ارزشمند بودن صفحات در منافات هستند، باید با خود فکر کنید: شاید باید این صفحات را کانونیکال کنم؟ شاید به خاطر موتورهای جستجو باید کاری کنم که تمامی این صفحات یک صفحه به چشم آیند؟ شاید صفحه YZ آنقدر با صفحه Z تفاوت نداشته باشد که بتوان آن را به موتورهای جستجو و جستجوگرها صفحه جداگانه‌ای معرفی کرد. بنابراین بهتر است از تگ rel=canonical استفاده کنیم تا بگویم صفحه YZ همان صفحه Z است.

شاید هم بخواهید این صفحات را حذف کنید. شما می‌دانید که این صفحه برای هیچکس ارزشمند نیست. چنین صفحه‌ای را ۴۰۴ کنید و خودتان را رها کنید. شاید بخواهید ربات‌های موتورهای جستجو را از دسترسی به این قسمت از سایت خود بازدارید. شاید اگر کسی عبارت خاصی را در سایت شما جستجو کند و این صفحات نشان داده شوند بد نباشد، اما فهرست شدن آن ها در موتور جستجوی گوگل اصلا معنی‌دار نباشد. در این صورت می‌توانید با استفاده از robots.txt یا meta robots یا روش‌های دیگر دسترسی گوگل را به این صفحات قطع کنید.

۲.صفحات وبسایت باید برای خزنده ها قابل دسترس بوده، سریع بارگیری شوند و مرورگرهای مبتنی بر متن کاملا بتوانند آن‌ها را بخوانند

نکته دوم این است که صفحات باید برای خزنده‌ها قابل دسترس باشند. صفحات وبسایت باید با بیشترین سرعت ممکن بارگیری شوند. اطلاعات زیادی درباره بهینه‌سازی تصاویر و بهینه‌سازی زمان پاسخ سرور و بهینه‌سازی اولین رنگ و اولین رنگ معنی‌دار و موارد این چنین دیگر وجود دارد که همگی مربوط به سرعت هستند.

بالا بردن سرعت سایت هم اهمیت زیادی دارد. اول از لحاظ سئو تکنیکال، یعنی ربات‌های گوگل سریعتر می‌توانند در سایت شما بخزند. اغلب اوقات وقتی افراد سرعت وبسایت خود را بیشتر می‌کنند، می‌بینند گوگل صفحات بیشتری را در فواصل زمانی کمتر بررسی می‌کند و این واقعا عالی است. گذشته از این، وقتی صفحات سریعتر بارگیری می‌شوند کاربران راضی‌تر و خوشنودتر هستند. وقتی شما کاربران را خشنود می‌کنید، احتمال آن که به شما لینک دهند، محتوای شما را به اشتراک گذارند، مجددا به صفحه شما بیایند و روی دکمه بازگشت کلیک نکنند و به طور خلاصه انجام تمامی کارهای مثبت و جلوگیری از وقوع کلیه موارد منفی را افزایش می‌دهید.

مرورگرهای مبتنی بر متن باید کاملا قابلیت خواندن صفحات شما را داشته باشند، یعنی اگر شما مرورگر غیرپیچیده‌ای دارید که نمی‌تواند کارهای عجیبی مثل پردازش کدهای JavaScript یا پردازش ثانویه کدها یا انواع دیگر محتوا مثل Flash و غیره را انجام دهد، باز هم این مرورگر باید بتواند این صفحه را بازدید کرده و همچنان کلیه محتواهای معنی دار را در غالب متن مشاهده کند.

گوگل همچنان نمی‌تواند تمامی تصاویر را تحلیل کرده و تمامی محتوای درون آن را به شکل متن از آن استخراج کند. همچنین، گوگل قابلیت انجام این کار را برای ویدئو یا هر نوع کد جاوای دیگری نیز ندارد. بنابراین با اینکه می‌دانم بسیاری از سئوکارهای دیگر مانند Barry Adams معتقد هستند که کدهای جاوا شیطان هستند، من می‌گویم بهتر است تمامی موارد موجود در صفحات HTML وبسایت شما قابل تبدیل به متن باشند.

۳.محتوای کوتاه، محتوای تکراری، تله عنکبوتی و حلقه‌های بی نهایت را حذف کنید

محتوای کوتاه محتوایی است که خیلی کاربردی نبوده و ارزش خاصی ندارد. محتوای تکراری هم محتوایی است که دقیقا مشابه با محتوای دیگری باشد. تله‌های عنکبوتی و حلقه‌های بی‌نهایت هم اگر بخواهم کلی بگویم، باید حذف شوند. اگر به هر دلیلی محتوای تکراری دارید، برای مثال اگر ورژن سازگار با پرینتر مقاله، ورژن معمولی همان مقاله و ورژن سازگار با موبایل همان مقاله را دارید، باید از تگ rel=canonical استفاده کرده و مشخص کنید ورژن معمولی، ورژن سازگار با موبایل و غیره کدام‌ها هستند.

اگر تمامی ورژن‌های این مقالات در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند، گوگل معمولا ترجیح می‌دهد از این تگ استفاده نکنید. اگر تغییرات خیلی کمی دارید، گوگل ترجیح می‌دهد از تگ rel=canonical استفاده کنید. به خصوص اگر از نظر جستجوگرها این محتواها تفاوت ارزشمند و معناداری با هم نداشته باشند.

۴.صفحاتی که دارای محتوای ارزشمند هستند، باید از طریق ساختار لینک های داخلی و به سادگی در دسترس باشند

نکته شماره چهار در سئو تکنیکال این است که صفحاتی که دارای محتوای ارزشمند هستند، باید تنها با چند کلیک و از طریق ساختار لینک های داخلی در دسترس باشند.

البته عمل کردن به این توصیه کمی ایده‌آل است. احتمالا شما به ندرت این نکته را مدنظر می‌گیرید و به طور دقیق بر روی این موضوع نظارت می کنید. فرض کنیم من در صفحه خانگی هستم و صفحه خانگی من ۱۰۰ لینک به صفحات واحد درون آن دارد. به این ترتیب من به ۱۰۰ صفحه دسترسی دارم. صد لینک بیشتر به ازای هر صفحه، مرا به ۱۰۰۰۰ صفحه می برد و ۱۰۰ لینک اضافه تر در هر صفحه نیز دسترسی مرا به ۱ میلیون لینک امکان پذیر می‌کند.


بنابراین من در صفحه خانگی فقط با سه کلیک به یک میلیون صفحه دیگر دسترسی خواهم داشت. احتمالا می‌گویید:”رند! داشتن چنین ساختار لینک هرمی خیلی ایده آل است. موافقم. کاملا صحیح است. اما قانون کلی برای سایت‌هایی که صدها میلیون یا بیشتر صفحه دارند، باید این باشد که تنها با سه یا چهار کلیک به هر صفحه دلخواه برسند. دنبال کردن لینک‌ها به این شکل باید از طریق نقشه سایت نیز امکان‌پذیر باشد.

اگر ساختار لینک پیچیده‌ای دارید و نیاز دارید که از نقشه سایت استفاده کنید، مشکلی نیست. گوگل با این که شما از نقشه سایت HTML برای صفحات استفاده کنید مشکلی ندارد. البته به جای این کار، می‌توانید ساختار لینک داخلی خوبی بسازید که هر کسی بتواند به سادگی تنها با چند کلیک به هر صفحه دلخواهی در سایت شما برسد. این که بگویید:”بسیار خب! اگر می‌خواهید این صفحه را ببینید، باید به بلاگ بروید و بعد روی نتیجه شماره ۹ کلیک کنید، بعد روی نتیجه ۱۸ و بعد نتیجه ۲۷ کلیک کنید. بعد می توانید صفحه مورد نظر خود را ببینید.” اصلا ایده آل نیست! به این ترتیب افراد را مجبور می‌کنید برای رسیدن به صفحه‌ای که خیلی کم با آن فاصله دارند، چندین بار کلیک کنند.

۵.صفحات باید به نحوی بهینه شوند که در هر دستگاهی و حتی وقتی سرعت اینترنت پایین است، به طور واضح و دقیق نمایش داده شوند

فکر می‌کنم این نکته بسیار واضح باشد. با توجه به این که گوگل در سیستم رتبه‌بندی خود به سازگاری با موبایل (Mobile friendly) توجه می کند، باید صفحه‌ای داشته باشید که در هر دستگاهی با هر سرعت اینترنت به طور واضح و دقیق نمایش داده شود. صفحات شما باید برای موبایل و کامپیوتر و اینترنت نسل ۴G، ۲G و 0G بهینه شوند!

۶.ریدایرکت‌های دائمی باید از کد وضعیت ۳۰۱، صفحات حذف شده از کد وضعیت ۴۰۴، صفحات غیرقابل دسترس به طور موقت با کد وضعیت ۵۰۳ و صفحات بدون مشکل از کد وضعیت ۲۰۰ استفاده کنند.

ریدایرکت‌های دائمی یعنی این جا صفحه‌ای وجود داشته که حالا دیگر وجود ندارد و جایی دیگر است. یعنی ما محتوای قدیمی داشتیم که حالا ورژن جدیدتر آن را تولید کرده‌ایم. حالا باید با این محتوای قدیمی چه کنیم؟ اگر فکر می‌کنیم این محتوا ارزشمند است، باید آن را ریدایرکت کنیم. اگر به هر دلیلی محتوای قدیمی را ریدایرکت می‌کنید، باید از کد وضعیت ۳۰۱ برای آن استفاده کنید.

اگر صفحه حذف شده‌ای دارید، باید برای آن از کد وضعیت ۴۰۴ استفاده کنید. می‌توانید برای صفحات حذف شده به طور موقت هم از کد وضعیت ۴۱۰ استفاده کنید. برای صفحاتی که به طور موقت از دسترس خارج شده اند و ما در حال کار بر روی آنها هستیم، می توانیم از کد وضعیت ۵۰۳ استفاده کنیم. اگر هم در صفحه‌ای هیچ مشکلی وجود ندارد و همه چیز عالی است، کد وضعیت ۲۰۰ برای ما مناسب است. تمامی صفحاتی که محتوای معناداری روی آنها قرار دارد باید کد وضعیت ۲۰۰ داشته باشند.


باید از استفاده از کدهای وضعیت غیر از کدهایی که این جا مطرح شد و حتی کد ۴۱۰ دوری کرد. البته شرایط خیلی خاص و نادری هم هست که می‌توانید از کدهای وضعیت دیگری استفاده کنید. اما اگر کد وضعیتی غیر از آن چه که اینجا گفته شد داشته باشید و از ابزار MOZ یا هر ابزار دیگری که در وبسایت شما می‌خزد و گزارشی از نحوه عملکرد آن ارائه می‌کند مثل Screaming Frog، Ryte یا DeepCrawl و غیره استفاده کنید، این ابزار به شما می‌گوید:”استفاده از این کد وضعیت از نظر ما کمی مشکل دار است. شاید باید فکری به حال آن بکنید.”

۷.از پروتکل HTTPS استفاده کنید (و سایت خود را ایمن سازید)

وقتی وبسایتی دارید که می‌خواهید در موتورهای جستجو رتبه خوبی بگیرد، بهتر (و هوشمندانه تر) است که به جای پروتکل ناامن HTTP، مدرک امنیت سایت خود را گرفته و از پروتکل HTTPS استفاده کنید. البته باید از تگ Canonical هم استفاده شود تا مطمئن شوید نسخه HTTP بهتر از نسخه HTTPS بارگیری نمی‌شود. توجه کنید که گوگل به سایت‌هایی که از پروتکل HTTPS استفاده می‌کنند، پاداش کوچکی (البته مطمئن نیستم هنوز هم کوچک باشد، شاید در حال حاضر پاداش قابل توجهی باشد) هم می‌دهد و سایت‌هایی که از این پروتکل استفاده نمی‌کنند پنالتی می‌شوند.

۸. یک دامنه بهتر از چند دامنه، ساب فولدر بهتر از ساب دامنه و داشتن فولدرهای مرتبط بهتر از آدرس‌های URL طولانی و خط تیره‌دار است.

به طور کلی، یعنی به طور جهانی، به جز چند استثنا (البته اگر سئوکار پیشرفته هستید می توانید از این نکته صرف نظر کنید) شما باید یک دامنه داشته باشید، نه چند دامنه. برای مثال شما فقط باید دامنه Allmystuff.com را داشته باشید، نه allmyseattlestuff.com، allmyportlandstuff.com و allmylastuff.com.

داشتن دامنه Allmystuff.com به چندین دلیل فنی بهتر است و از این گذشته رنک شدن چند وبسایت چالش بسیار ساده‌تری است نسبت به رنک شدن تنها یک وبسایت.

مورد بعدی این که شما باید ساب فولدر داشته باشید، نه ساب دامنه. یعنی به جای seattle.allmystuff.com باید از allmystuff.com/seattle, /la استفاده کنید.

اما دلیل این مسئله چیست؟ کارمندان گوگل چند بار اشاره کرده‌اند که اصلا اهمیت خاصی ندارد و در این مورد بهتر است هر کار که راحت تر هستید انجام دهید. اما من طی سالها، موارد زیادی داشته ام و افرادی را دیده ام که از ساب دامنه به ساب فولدر تغییر مکان داده‌اند و به طور ناگهانی رنک و رتبه آنها صعود کرده است. بنابراین تصمیم با شماست که به کارمندان گوگل اعتماد کنید و یا به تجربه!

من هم مطمئن هستم که اطلاعات آنها موثق است. اما رک و راست بگویم، در دنیای واقعی، همیشه بهتر است از ساب فولدر استفاده کنید.این برای سئو تکنیکال اهمیت بیشتری دارد. من هیچوقت مشکلی در استفاده از ساب فولدر ندیده ام در حالی که در استفاده از ساب دامنه آنقدر مشکلات زیادی وجود دارد که من به شدت و صراحت به شما پیشنهاد می‌کنم از آن استفاده نکنید. فکر می‌کنم ۹۵% از سئوکارهای حرفه‌ای که تا به حال چنین موردی را تجربه کرده‌اند نیز با من موافق باشند.

به جای آدرس های URL خط تیره دار (Hyphenated) بهتر است از فولدرهای مرتبط استفاده کنید. ما در این مورد با گوگل اتفاق نظر داریم. گوگل به طور کلی می گوید آدرس URL allmystuff.com/seattle/ storagefacilities/top10places بسیار بهتر از /seattle- storage-facilities-top-10-places است. دلیل این امر آن است که گوگل به خوبی می‌تواند ساختار فولدر را تحلیل و سازمان دهی کند و کاربران نیز این سیستم را می پسندند و نان ریزه های (breadcrumbs) خوبی برای شما به دنبال دارد.

انجام این کار مزایای زیادی در سئو تکنیکال دارد. به طور کلی استفاده از ساختار فولدر بسیار بهتر از داشتن آدرس های URL خیلی بلند و طولانی است. به خصوص اگر چند صفحه در این فولدرها داشته باشید.

۹.در سایت های بزرگ که ساختار عمیق دارند، از نان ریزه ها (breadcrumbs) به طور هوشمندانه استفاده کنید

نکته آخری که در این بحث درباره سئو تکنیکال به آن می‌پردازیم این است که از نان ریزه ها به طور هوشمندانه استفاده کنید. به طور کلی نان ریزه ها هم برای سئو تکنیکال و هم برای سئو تکنیکال درون صفحه خوب است.

گوگل به طور کلی با استفاده از نان ریزه ها، چیزهایی درباره ساختار وبسایت شما می فهمد. با این کار، گوگل در نتایج جستجو هم امتیاز خوبی به شما می‌دهد و به خصوص برای نتایج جستجوی موبایلی، URL شما را به صورت home > seattle > storage facilities نمایش می‌دهد. این شکل آدرس URL عالی و بسیار زیباست. کاربران شما این شکل آدرس URL را بسیار دوست خواهند داشت و به نفع گوگل هم هست.

مباحث بسیار زیاد و تخصصی‌تری هست که می‌توانیم در این موضوعات به آن‌ها بپردازیم، اما این بحث برای شروع کافی است. بعد از این مطلب، هفته آینده به سراغ بخش VI و آخرین قسمت خواهیم رفت و در آن درباره لینک‌سازی صحبت خواهیم کرد. مراقب خودتان باشید.

تا به حال در باره سئو تکنیکال چیز های زیادی شنیده اید اما این بخش از سئو دقیقا درباره چه موضوعی صحبت می‌کند. در این مقاله ما درباره موضوعاتی که دقیقا درباره سئو تکنیکال بحث می کند صحبت می‌کنیم. مقاله حاضر از وبسایت معتبر MOZ ترجمه شده است امیدورایم برای شما مفید باشد.

برای مشاوره رایگان بهبود سایت خود در نتایج گوگل با دپارتمان سئو و بهینه سازی سایت نوین مارکتینگ تماس بگیرید.

به یکی از اساسی ترین موضوعات سئو رسیدیم: سئو تکنیکال . Rand Fishkin می‌خواهد موضوعات فنی ضروری را از قابل خزش بودن تا ساختار لینک داخلی و ساب فولدرها را پوشش دهد.

سلام به طرفداران Moz. به مجموعه ویژه راهنمای یک ساعته برای سئو تکنیکال خوش آمدید. این قسمت، بخش پنجم و درباره سئو تکنیکال است. اگر بخواهم کاملا صادق باشم، سئو تکنیکال مانند بقیه موضوعاتی که در راهنمای یک ساعته به آنها پرداخیتم، بسیار گسترده و عمیق است.

قطعا راهی وجود ندارد برای آن که در ۱۰ دقیقه پیش رو، من بتوانم هرآنچه شما باید درباره سئو تکنیکال بدانید را آموزش دهم، اما می‌توانم بسیاری از موضوعات اساسی، بنیادی، مهم و بزرگ را پوشش دهم. پس امروز می‌خواهیم به این موارد بپردازیم. شما با مقاله امروز حداقل می فهمید باید به چه فکر کنید و بعد می توانید بیشتر در وبسایت ماز و دیگر وبسایت های عالی در زمینه آموزش سئو تکنیکال به جستجو پرداخته و اطلاعات بیشتری به دست آورید.

۱.تمامی صفحات وبسایت منحصر به فرد و ارزشمند هستند

اول از هر چیز، باید بدانید که تمامی صفحات وبسایت باید دو ویژگی داشته باشند. منحصر به فرد، یعنی متفاوت از تمامی صفحات دیگری که روی وبسایت قرار دارند و دارای ارزش منحصر به فرد، یعنی هر صفحه اطلاعات ارزشمندی ارائه می‌دهد که کاربر یا جستجوگر به دنبال این اطلاعات بوده و لایق آن است.

گاهی اوقات میزان منحصر به فرد بودن یک صفحه کافی نیست و شما باید کارهای هوشمندانه‌ای در این راستا انجام دهید.

برای مثال، فرض کنیم شما صفحه‌ای درباره X، Y و Z دارید و بعد صفحه دیگری دارید که ترکیبی از X و Y است و صفحه دیگری هم دارید که کپی دیگری از XY ولی ورژن کمی متفاوت آن است. صفحه دیگری هم در وبسایت شما وجود دارد که درباره YZ است. یک صفحه دیگر هم دارید که تقریبا هیچ چیزی درون آن نیست و هیچکس هم از طریق هیچ موتور جستجویی به آن نمی‌رسد ولی با دلایل عجیبی می‌خواهید آن را داشته باشید.

وقتی چنین صفحاتی دارید و می دانید با اصل یکتا و ارزشمند بودن صفحات در منافات هستند، باید با خود فکر کنید: شاید باید این صفحات را کانونیکال کنم؟ شاید به خاطر موتورهای جستجو باید کاری کنم که تمامی این صفحات یک صفحه به چشم آیند؟ شاید صفحه YZ آنقدر با صفحه Z تفاوت نداشته باشد که بتوان آن را به موتورهای جستجو و جستجوگرها صفحه جداگانه‌ای معرفی کرد. بنابراین بهتر است از تگ rel=canonical استفاده کنیم تا بگویم صفحه YZ همان صفحه Z است.

شاید هم بخواهید این صفحات را حذف کنید. شما می‌دانید که این صفحه برای هیچکس ارزشمند نیست. چنین صفحه‌ای را ۴۰۴ کنید و خودتان را رها کنید. شاید بخواهید ربات‌های موتورهای جستجو را از دسترسی به این قسمت از سایت خود بازدارید. شاید اگر کسی عبارت خاصی را در سایت شما جستجو کند و این صفحات نشان داده شوند بد نباشد، اما فهرست شدن آن ها در موتور جستجوی گوگل اصلا معنی‌دار نباشد. در این صورت می‌توانید با استفاده از robots.txt یا meta robots یا روش‌های دیگر دسترسی گوگل را به این صفحات قطع کنید.

۲.صفحات وبسایت باید برای خزنده ها قابل دسترس بوده، سریع بارگیری شوند و مرورگرهای مبتنی بر متن کاملا بتوانند آن‌ها را بخوانند

نکته دوم این است که صفحات باید برای خزنده‌ها قابل دسترس باشند. صفحات وبسایت باید با بیشترین سرعت ممکن بارگیری شوند. اطلاعات زیادی درباره بهینه‌سازی تصاویر و بهینه‌سازی زمان پاسخ سرور و بهینه‌سازی اولین رنگ و اولین رنگ معنی‌دار و موارد این چنین دیگر وجود دارد که همگی مربوط به سرعت هستند.

بالا بردن سرعت سایت هم اهمیت زیادی دارد. اول از لحاظ سئو تکنیکال، یعنی ربات‌های گوگل سریعتر می‌توانند در سایت شما بخزند. اغلب اوقات وقتی افراد سرعت وبسایت خود را بیشتر می‌کنند، می‌بینند گوگل صفحات بیشتری را در فواصل زمانی کمتر بررسی می‌کند و این واقعا عالی است. گذشته از این، وقتی صفحات سریعتر بارگیری می‌شوند کاربران راضی‌تر و خوشنودتر هستند. وقتی شما کاربران را خشنود می‌کنید، احتمال آن که به شما لینک دهند، محتوای شما را به اشتراک گذارند، مجددا به صفحه شما بیایند و روی دکمه بازگشت کلیک نکنند و به طور خلاصه انجام تمامی کارهای مثبت و جلوگیری از وقوع کلیه موارد منفی را افزایش می‌دهید.

مرورگرهای مبتنی بر متن باید کاملا قابلیت خواندن صفحات شما را داشته باشند، یعنی اگر شما مرورگر غیرپیچیده‌ای دارید که نمی‌تواند کارهای عجیبی مثل پردازش کدهای JavaScript یا پردازش ثانویه کدها یا انواع دیگر محتوا مثل Flash و غیره را انجام دهد، باز هم این مرورگر باید بتواند این صفحه را بازدید کرده و همچنان کلیه محتواهای معنی دار را در غالب متن مشاهده کند.

گوگل همچنان نمی‌تواند تمامی تصاویر را تحلیل کرده و تمامی محتوای درون آن را به شکل متن از آن استخراج کند. همچنین، گوگل قابلیت انجام این کار را برای ویدئو یا هر نوع کد جاوای دیگری نیز ندارد. بنابراین با اینکه می‌دانم بسیاری از سئوکارهای دیگر مانند Barry Adams معتقد هستند که کدهای جاوا شیطان هستند، من می‌گویم بهتر است تمامی موارد موجود در صفحات HTML وبسایت شما قابل تبدیل به متن باشند.

۳.محتوای کوتاه، محتوای تکراری، تله عنکبوتی و حلقه‌های بی نهایت را حذف کنید

محتوای کوتاه محتوایی است که خیلی کاربردی نبوده و ارزش خاصی ندارد. محتوای تکراری هم محتوایی است که دقیقا مشابه با محتوای دیگری باشد. تله‌های عنکبوتی و حلقه‌های بی‌نهایت هم اگر بخواهم کلی بگویم، باید حذف شوند. اگر به هر دلیلی محتوای تکراری دارید، برای مثال اگر ورژن سازگار با پرینتر مقاله، ورژن معمولی همان مقاله و ورژن سازگار با موبایل همان مقاله را دارید، باید از تگ rel=canonical استفاده کرده و مشخص کنید ورژن معمولی، ورژن سازگار با موبایل و غیره کدام‌ها هستند.

اگر تمامی ورژن‌های این مقالات در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند، گوگل معمولا ترجیح می‌دهد از این تگ استفاده نکنید. اگر تغییرات خیلی کمی دارید، گوگل ترجیح می‌دهد از تگ rel=canonical استفاده کنید. به خصوص اگر از نظر جستجوگرها این محتواها تفاوت ارزشمند و معناداری با هم نداشته باشند.

۴.صفحاتی که دارای محتوای ارزشمند هستند، باید از طریق ساختار لینک های داخلی و به سادگی در دسترس باشند

نکته شماره چهار در سئو تکنیکال این است که صفحاتی که دارای محتوای ارزشمند هستند، باید تنها با چند کلیک و از طریق ساختار لینک های داخلی در دسترس باشند.

البته عمل کردن به این توصیه کمی ایده‌آل است. احتمالا شما به ندرت این نکته را مدنظر می‌گیرید و به طور دقیق بر روی این موضوع نظارت می کنید. فرض کنیم من در صفحه خانگی هستم و صفحه خانگی من ۱۰۰ لینک به صفحات واحد درون آن دارد. به این ترتیب من به ۱۰۰ صفحه دسترسی دارم. صد لینک بیشتر به ازای هر صفحه، مرا به ۱۰۰۰۰ صفحه می برد و ۱۰۰ لینک اضافه تر در هر صفحه نیز دسترسی مرا به ۱ میلیون لینک امکان پذیر می‌کند.


بنابراین من در صفحه خانگی فقط با سه کلیک به یک میلیون صفحه دیگر دسترسی خواهم داشت. احتمالا می‌گویید:”رند! داشتن چنین ساختار لینک هرمی خیلی ایده آل است. موافقم. کاملا صحیح است. اما قانون کلی برای سایت‌هایی که صدها میلیون یا بیشتر صفحه دارند، باید این باشد که تنها با سه یا چهار کلیک به هر صفحه دلخواه برسند. دنبال کردن لینک‌ها به این شکل باید از طریق نقشه سایت نیز امکان‌پذیر باشد.

اگر ساختار لینک پیچیده‌ای دارید و نیاز دارید که از نقشه سایت استفاده کنید، مشکلی نیست. گوگل با این که شما از نقشه سایت HTML برای صفحات استفاده کنید مشکلی ندارد. البته به جای این کار، می‌توانید ساختار لینک داخلی خوبی بسازید که هر کسی بتواند به سادگی تنها با چند کلیک به هر صفحه دلخواهی در سایت شما برسد. این که بگویید:”بسیار خب! اگر می‌خواهید این صفحه را ببینید، باید به بلاگ بروید و بعد روی نتیجه شماره ۹ کلیک کنید، بعد روی نتیجه ۱۸ و بعد نتیجه ۲۷ کلیک کنید. بعد می توانید صفحه مورد نظر خود را ببینید.” اصلا ایده آل نیست! به این ترتیب افراد را مجبور می‌کنید برای رسیدن به صفحه‌ای که خیلی کم با آن فاصله دارند، چندین بار کلیک کنند.

۵.صفحات باید به نحوی بهینه شوند که در هر دستگاهی و حتی وقتی سرعت اینترنت پایین است، به طور واضح و دقیق نمایش داده شوند

فکر می‌کنم این نکته بسیار واضح باشد. با توجه به این که گوگل در سیستم رتبه‌بندی خود به سازگاری با موبایل (Mobile friendly) توجه می کند، باید صفحه‌ای داشته باشید که در هر دستگاهی با هر سرعت اینترنت به طور واضح و دقیق نمایش داده شود. صفحات شما باید برای موبایل و کامپیوتر و اینترنت نسل ۴G، ۲G و 0G بهینه شوند!

۶.ریدایرکت‌های دائمی باید از کد وضعیت ۳۰۱، صفحات حذف شده از کد وضعیت ۴۰۴، صفحات غیرقابل دسترس به طور موقت با کد وضعیت ۵۰۳ و صفحات بدون مشکل از کد وضعیت ۲۰۰ استفاده کنند.

ریدایرکت‌های دائمی یعنی این جا صفحه‌ای وجود داشته که حالا دیگر وجود ندارد و جایی دیگر است. یعنی ما محتوای قدیمی داشتیم که حالا ورژن جدیدتر آن را تولید کرده‌ایم. حالا باید با این محتوای قدیمی چه کنیم؟ اگر فکر می‌کنیم این محتوا ارزشمند است، باید آن را ریدایرکت کنیم. اگر به هر دلیلی محتوای قدیمی را ریدایرکت می‌کنید، باید از کد وضعیت ۳۰۱ برای آن استفاده کنید.

اگر صفحه حذف شده‌ای دارید، باید برای آن از کد وضعیت ۴۰۴ استفاده کنید. می‌توانید برای صفحات حذف شده به طور موقت هم از کد وضعیت ۴۱۰ استفاده کنید. برای صفحاتی که به طور موقت از دسترس خارج شده اند و ما در حال کار بر روی آنها هستیم، می توانیم از کد وضعیت ۵۰۳ استفاده کنیم. اگر هم در صفحه‌ای هیچ مشکلی وجود ندارد و همه چیز عالی است، کد وضعیت ۲۰۰ برای ما مناسب است. تمامی صفحاتی که محتوای معناداری روی آنها قرار دارد باید کد وضعیت ۲۰۰ داشته باشند.


باید از استفاده از کدهای وضعیت غیر از کدهایی که این جا مطرح شد و حتی کد ۴۱۰ دوری کرد. البته شرایط خیلی خاص و نادری هم هست که می‌توانید از کدهای وضعیت دیگری استفاده کنید. اما اگر کد وضعیتی غیر از آن چه که اینجا گفته شد داشته باشید و از ابزار MOZ یا هر ابزار دیگری که در وبسایت شما می‌خزد و گزارشی از نحوه عملکرد آن ارائه می‌کند مثل Screaming Frog، Ryte یا DeepCrawl و غیره استفاده کنید، این ابزار به شما می‌گوید:”استفاده از این کد وضعیت از نظر ما کمی مشکل دار است. شاید باید فکری به حال آن بکنید.”

۷.از پروتکل HTTPS استفاده کنید (و سایت خود را ایمن سازید)

وقتی وبسایتی دارید که می‌خواهید در موتورهای جستجو رتبه خوبی بگیرد، بهتر (و هوشمندانه تر) است که به جای پروتکل ناامن HTTP، مدرک امنیت سایت خود را گرفته و از پروتکل HTTPS استفاده کنید. البته باید از تگ Canonical هم استفاده شود تا مطمئن شوید نسخه HTTP بهتر از نسخه HTTPS بارگیری نمی‌شود. توجه کنید که گوگل به سایت‌هایی که از پروتکل HTTPS استفاده می‌کنند، پاداش کوچکی (البته مطمئن نیستم هنوز هم کوچک باشد، شاید در حال حاضر پاداش قابل توجهی باشد) هم می‌دهد و سایت‌هایی که از این پروتکل استفاده نمی‌کنند پنالتی می‌شوند.

۸. یک دامنه بهتر از چند دامنه، ساب فولدر بهتر از ساب دامنه و داشتن فولدرهای مرتبط بهتر از آدرس‌های URL طولانی و خط تیره‌دار است.

به طور کلی، یعنی به طور جهانی، به جز چند استثنا (البته اگر سئوکار پیشرفته هستید می توانید از این نکته صرف نظر کنید) شما باید یک دامنه داشته باشید، نه چند دامنه. برای مثال شما فقط باید دامنه Allmystuff.com را داشته باشید، نه allmyseattlestuff.com، allmyportlandstuff.com و allmylastuff.com.

داشتن دامنه Allmystuff.com به چندین دلیل فنی بهتر است و از این گذشته رنک شدن چند وبسایت چالش بسیار ساده‌تری است نسبت به رنک شدن تنها یک وبسایت.

مورد بعدی این که شما باید ساب فولدر داشته باشید، نه ساب دامنه. یعنی به جای seattle.allmystuff.com باید از allmystuff.com/seattle, /la استفاده کنید.

اما دلیل این مسئله چیست؟ کارمندان گوگل چند بار اشاره کرده‌اند که اصلا اهمیت خاصی ندارد و در این مورد بهتر است هر کار که راحت تر هستید انجام دهید. اما من طی سالها، موارد زیادی داشته ام و افرادی را دیده ام که از ساب دامنه به ساب فولدر تغییر مکان داده‌اند و به طور ناگهانی رنک و رتبه آنها صعود کرده است. بنابراین تصمیم با شماست که به کارمندان گوگل اعتماد کنید و یا به تجربه!

من هم مطمئن هستم که اطلاعات آنها موثق است. اما رک و راست بگویم، در دنیای واقعی، همیشه بهتر است از ساب فولدر استفاده کنید.این برای سئو تکنیکال اهمیت بیشتری دارد. من هیچوقت مشکلی در استفاده از ساب فولدر ندیده ام در حالی که در استفاده از ساب دامنه آنقدر مشکلات زیادی وجود دارد که من به شدت و صراحت به شما پیشنهاد می‌کنم از آن استفاده نکنید. فکر می‌کنم ۹۵% از سئوکارهای حرفه‌ای که تا به حال چنین موردی را تجربه کرده‌اند نیز با من موافق باشند.

به جای آدرس های URL خط تیره دار (Hyphenated) بهتر است از فولدرهای مرتبط استفاده کنید. ما در این مورد با گوگل اتفاق نظر داریم. گوگل به طور کلی می گوید آدرس URL allmystuff.com/seattle/ storagefacilities/top10places بسیار بهتر از /seattle- storage-facilities-top-10-places است. دلیل این امر آن است که گوگل به خوبی می‌تواند ساختار فولدر را تحلیل و سازمان دهی کند و کاربران نیز این سیستم را می پسندند و نان ریزه های (breadcrumbs) خوبی برای شما به دنبال دارد.

انجام این کار مزایای زیادی در سئو تکنیکال دارد. به طور کلی استفاده از ساختار فولدر بسیار بهتر از داشتن آدرس های URL خیلی بلند و طولانی است. به خصوص اگر چند صفحه در این فولدرها داشته باشید.

۹.در سایت های بزرگ که ساختار عمیق دارند، از نان ریزه ها (breadcrumbs) به طور هوشمندانه استفاده کنید

نکته آخری که در این بحث درباره سئو تکنیکال به آن می‌پردازیم این است که از نان ریزه ها به طور هوشمندانه استفاده کنید. به طور کلی نان ریزه ها هم برای سئو تکنیکال و هم برای سئو تکنیکال درون صفحه خوب است.

گوگل به طور کلی با استفاده از نان ریزه ها، چیزهایی درباره ساختار وبسایت شما می فهمد. با این کار، گوگل در نتایج جستجو هم امتیاز خوبی به شما می‌دهد و به خصوص برای نتایج جستجوی موبایلی، URL شما را به صورت home > seattle > storage facilities نمایش می‌دهد. این شکل آدرس URL عالی و بسیار زیباست. کاربران شما این شکل آدرس URL را بسیار دوست خواهند داشت و به نفع گوگل هم هست.

مباحث بسیار زیاد و تخصصی‌تری هست که می‌توانیم در این موضوعات به آن‌ها بپردازیم، اما این بحث برای شروع کافی است. بعد از این مطلب، هفته آینده به سراغ بخش VI و آخرین قسمت خواهیم رفت و در آن درباره لینک‌سازی صحبت خواهیم کرد. مراقب خودتان باشید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
دوربین مدار بسته / دوربین مداربسته / هایک ویژن / تی وی تی / دوربین مداربسته هایک ویژن و تی وی تی / تکنولوژی / اخبار تکنولوژی
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 5
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 97
  • بازدید ماه : 209
  • بازدید سال : 559
  • بازدید کلی : 6798
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی